Dnes už klasická vôňa si našla svoje miesto v srdciach a na poličkách mnohých žien (a koniec koncov aj mužov) nielen kvôli originálnej vonnej kompozícii, ale aj kvôli rozpoznateľnému flakónu v krásnom dizajne.

Nos: Jean Guichard

Rok: 1987

Reklamná kampaň (Zdroj: boisdejasmin.com)

Zloženie:

Hlava: fialka, aníz, mimóza, jazmín, kvet tiaré

Srdce: Ylang ylang, heliotrop, tuberóza, kosatec

Základ: Kadidlo, vanilka, benzion, santal, pižmo

Popis:

Najvýraznejšími zložkami, ktoré prevládajú v kompozícii sú v úvode aníz s mimózou, neskôr dominuje heliotrop a tuberóza spolu s kadidlom. Po pár hodinách sa objaví vanilka a benzion, ktoré jemne osladia základ vône bez toho, aby bola lepivá alebo nepríjemná. Krémový heliotrop, balzamové kadidlo a sladkosť tuberózy vytvárajú unikátnu vôňu, ktorá sa v priebehu rokov stala legendou.

Reklamná kampaň (Zdroj: pinterest.com)

Pocit, ktorý vyvoláva:

Je to jedna z vôní, ktorá vyvoláva rôznorodé reakcie. Niekto môže cítiť lekáreň, inému sa môže zdať príliš temná. Čo je nepopierateľné, vôňa je jemne dymová, miestami krehká, miestami tajomná a čímsi odvážna a nadčasová. Kadidlo a vanilka majú úplne odlišný charakter ako v Shalimare, v Loulou je dominantný heliotrop, ktorý zjemňuje parfém a dodáva mu spomínaný krémový charakter a krehkosť ako protiklad tajomnosti kadidla.

Autentická, prívetivá, umelecká, rozpoznateľná. Ako hrdinky príbehov, ktoré ostávajú nepochopené pre ich „komplikovanú“ povahu. Inšpiráciou pre vytvorenie tohto parfému sa stala legendárna Louise Brookse a postava Lulu, ktorú stvárnila vo filme Pandorina Skrinka (1929).

Klasický flakón Loulou (Zdroj: drouot.com)

Loulou je typovo podobná Habanite. Nie tak samotnou vôňou, ale spájajú ich iné drobné podobnosti. V zložení majú oba parfémy spoločné prvky ako heliotrop, ylang ylang, mimózu a vanilku. Flakón je v oboch prípadoch tiež malým umeleckým dielom a ani v prípade Habanity nejde o taký temný parfém, ako by sa mohlo zdať.

loulou cacharel
Loulou Cacharel (Zdroj: tinselcreation.com)

Dojem:  

Balzamová, krémová a unikátna. Má charakter, ktorý jej dodáva hĺbku. Nie je zbytočne komplikovaná, ale ani príliš jednoduchá.

Zaujímavosti:

Hranatý flakón je rovnako výrazný ako samotný obsah. Modrú farba nepriehľadného tela dopĺňa červená čiara oddeľujúca uzáver z rovnakého materiálu ako telo. Skorší typ flakónu predstavoval elegantnú modrú fľaštičku osemuholníkového tvaru so špicatým červeným uzáverom, pôsobiacom nebezpečným dojmom. Krabička nezaostáva v dizajne a nesie krásny motív divých červených kvetov pripomínajúcich kaly uprostred hustej džungle. Tri parfémy od Cacharelu boli v období 70-tych až skorých 90-tych rokov zahalené v zaujímavých, nepriehľadných flakónoch inšpirovaných florálnymi motívmi, ktoré podčiarkovali charakter konkrétneho parfumu. Anaïs Anaïs (1978) má biely flakón s etiketou s kvetmi a striebornými prvkami a Eden (1994) bol zahalený v asymetricky tvarovanom flakóne zelenej farby.

Loulou (Zdroj: koku.sk)
Anaïs Anaïs (Zdroj: koku.sk)

Eden (Zdroj: koku.sk)

Tieto tri parfémy sú tiež zabalené v krabičkách s grafikami kvetov, ktoré akoby na seba navzájom odkazovali a nadväzovali.

Reklamná kampaň pre Loulou Blue (Zdroj: parfumo.com)

V roku 1995 bola vytvorená verzia Loulou Blue s ovocno-vanilkovými tónmi. Telo flakónu je priehľadné, modrá farba však ostala zachovaná.

Titulný obrázok zdroj: parfumo.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.