Značka Diptyque je známa elegantnými sviečkami a dizajnovými flakónmi s vkusnými etiketami, ktoré sa nesú v jednotnom duchu a štýle. Každá vôňa má etiketu vytvorenú a prispôsobenú podľa charakteru, zloženia alebo iného prvku, ktoré ju čímsi vystihujú a stáva sa tak malým umeleckým dielom.
Vetyverio neprekvapivo stavia na základnej zložke, ktorou je tráva vetiver, často používaná v pánskych parfémoch. Diptyque sa však nebojí nazerať na vetiver z iného uhla pohľadu a cieľom pri tvorbe tejto toaletnej vody malo byť vytvorenie vône vyskladanej tak, aby bola vyvážená v prospech ženského, ako aj mužského charakteru.
Rok: 2010
Nos: Olivier Pescheux
Zloženie:
Hlava: grapefruit, citrón, bergamot, mandarínka
Srdce: ruža, ylan-ylang, mrkvové semienko, muškátový oriešok, klinček
Základ: vetiver, pižmo, céder
Popis:
Vôňa je prevažne citrusovo-drevitá, horká a zemitá. Grep s vetiverom hneď v úvode miestami vytvárajú zvláštne horkokyslé tóny, ale to môže byť problém výlučne môjho nosu. Po chvíli tieto tóny zmiznú a ostane drevito-trávová vôňa so zemitým charakterom. V popise sľubované dymové tóny vetiveru ostali pred mojím nosom starostlivo skryté.
Kompozíca je vo svojom srdci vyvážená miernou sladkosťou ruže, ktorá sa drží v úzadí a vytvára kulisu pre ostatné zložky. Vôňu prebúdzajú jemne korenisté tóny muškátového oriešku, ktorý sám o sebe nie je jednoznačne rozpoznateľný, ale korenistý poprašok je znateľný.
Ako celok je vôňa výrazne vetiverovo-drevitá a zemitá a súčasne aromatická vďaka citrusom.
Pocit, ktorý vyvoláva:
Elegantná, vonia čistotou, ako keď si oblečiete voňavé, čerstvo vyprané oblečenie po sprche. Pripomína kancelársku atmosféru s ležérnou, nie však upätou atmosférou.
Dojem:
Nekomplikovaná, príjemná, ľahká, citrusovo-drevitá. Nie je príliš odvážna, ani kreatívna, ale skôr je stávkou na istotu. Teda, ak ste s vetiverom aspoň dobrými známymi, ak nie priamo najlepšími priateľmi. Vôňa je unisex, ale miska váh sa jemne preklápa na stranu pánskeho charakteru vône.
Zaujímavosti:
Vetiver má ochladzovací a revitalizačný účinok, takže sa pekne hodí aj do teplého počasia a zbytočne nezaťažuje organizmus, ani čuchové receptory vo vyšších letných teplotách.
Výdrž vône je pomerne slabá, čo pri koncentrácii EDT nie je ani takým veľkým prekvapením.
Vráťme sa ešte na chvíľu k etiketám spomínaným v úvode, pretože ich premyslený a komplexne poňatý dizajn stojí za pozornosť.
Názov každej vône je ohraničený oválom. Tento ovál vychádza z inšpirácie v histórii, konkrétne v troch rôznych obdobiach. Faraónske kartuše starovekého Egypta, elipsy barokovej architektúry a medailóny 18-teho storočia spoločne vytvárajú orámovanie názvov a grafík – abecedy Diyptique. „Tancujúce písmená“, ako ich nazývajú v tejto značke, sú „tichým baletom, kde písmená ožívajú“ a často sú inšpirované samotnou vôňou. Ide o „vizuálnu hru, poetickú typografiu, odhaľujúcu výrečnú silu slov a tvarov.“
Súčasťou flakónov sú aj kresby, ktoré „nás ako rozprávači vedú po ceste voňavých objavov. Značka vytvára autentickú olfaktorickú krajinu pre každú vôňu. Každá vôňa má vlastnú kresbu a každá kresba má vlastnú vôňu. Sú to príbehy rozpovedané v tandeme.“
Základom grafiky etikiet sú čierna a biela farba, ktoré navzájom vytvárajú zdroj kontrastov.
A na záver ešte špeciálny príbeh písmena O, ktorý vychádza z výslovnosti slova „eau“ a zároveň názvu prvej toaletnej vody značky Diptyque. Písmeno „O“ sa nachádza v názve každej vône značky (L’Eau, L’Autre, Philosykos, Olène, Fleur de Peau, Vetyverio, Tam Dao, Orphéon,…) ako „poetické echo, ktoré zjednocuje tieto vône do olfaktorickej symfónie“.
Ako ani v jednom z článkov na tomto blogu, ani tu nejde o propagáciu značky, ale o uvedenie príbehu vône do hlbšieho kontextu. Navyše, identita vôní je tak poeticky nastavená, že bolo takmer nemožné vynechať tieto informácie z oficiálnej stránky značky. Pri niche vôňach je práve skutočnosť, že nejde len o samotnú vôňu, ale o príbeh ako celok zaujímavým aspektom, ktorý stojí pár riadkov.
Zdroj:
diptyque.com